Kiitos kaikille ihanista joulukorteista, joita on tullut oikein paljon. Niitä voitte ihailla tuossa edellisessä postauksessa.

Tänään oli viimeinen työpäivä tänä vuonna. Ihanaa! Olemme vanhempieni kanssa siivoilleet ja laittaneet Pakkista joulukuntoon. Siskoni tulee huomenna perheineen Pakkikselle viettämään joulua. Jossain vaiheessa käymme aina myös täällä minun luonani. Siivoukset on siivottu, uudet (minulle uudet, vaikkakin vanhat) räsymatot levitetty keittiöön ja eteiseen... seimiasetelman laitan vielä nyt yön hetkinä. Joinakin vuosina olen "muuttanut" Nanan kanssa jouluksi Pakkikselle, mutta tänä vuonna taidamme olla yöt omassa kodissa. Nana on nukkunut viime ajat loistavasti. Olen laittanut olohuoneen oven kiinni ja sitä se ei saa auki eli se nukkuu siellä rauhassa ja tyytyväisenä aamuun asti! Makkarin ovenhan Nana oppi avaamaan hyvinkin nopeasti. Olohuoneen ovi aukeaa niin, että se pitäisi vetää auki eli se pysyy kiinni. Ovi on lasiovi eli kuulen kyllä yöllä, jos Nanalla on oikeasti joku hätä. Kun tulin tänään töiden jälkeen Pakkikselle, huomasin, että Nana oli hakenut kuistista unikaverikseen sisäkenkäni! Liekö sillä ollut minua vähän ikävä.

Muistatteko saintpauliani, joka teki uuden nupun kukan sisään? Tässä se nyt kukkii Pakkiksen keittiössä!! Emokukka, jonka sisältä varsi kasvaa, näkyy lakastuneena tuossa alempana varressa. En ole koskaan ennen nähnyt tällaista.

Nyt on lunta ja koko ajan sataa lisää! Saamme siis ilmeisesti oikean vanhan ajan lumisen joulun. Nana on saanut lumipesut Minessalta. ;)

Mosse ja Nana ovat niin sööttejä, kun haistelevat metsässä päät ihan liki toisiaan. :) Nyt lumen tultua Mossea vaivaavat lumiklimpit jalkapohjissa. Vaikka karvat leikataan lyhyiksi, niihin silti tarttuu paakkeja. :( Mosse on nyt Rimadyl-kuurilla. Se ontui vasenta rannetta ja palpoitaessa aristi sitä. Koska siinä on arthrosia, aloitimme heti viime torstaina kipulääkekuurin.

Olen ollut Minessan kanssa nyt päivittäin. Tänään autoimme mummua tekemään kuistin ikkunoiden väliin jouluasetelmaa. Uusi "röhköpossu" sai olla mukana katsomassa seimeä. ;) Itämaan tietäjien ikkuna on vielä kesken. He kulkevat kivierämaan kautta, jossa on vain vähän kasvillisuutta ja sekin kuivaa. Minun mielestäni tuo possu on ihana, kun se röhkii niin mukavasti. Kun olimme tänään Riikan ja Minessan kanssa kaupassa yhdessä, kävi ilmi, että Minessa on aina halunnut tuota. Minä puolestani olen aina halunnut ostaa sen Minessalle, mutta en ole tiennyt, olisiko se mieluinen. Possu lähti sitten heti mukaamme. :) Tämä ei ole se plyysiversio, koska tästä kuului parempi ääni.

Nana ja joulun enkelikuoro.  Kuva on epätarkaa, mutta mieluinen. Nana on ulkona ja enkelit ikkunassa.

Lopuksi vielä yksi kuva ystävyksistä, Nanasta ja Minessasta.