...ja vahtiessa Nanan unta on sopiva aika laittaa uusi postaus. Tämä ei ole ollut Nanalle helppo yö. Se halusi ulos jo alkuyöstä. Kun se sitten tuli sisään, se köhi ja kakoi. Lopulta se sai ulos paljon limaa. Siivottuani lattian Nana alkoi nukkua ja minäkin menin nukkumaan. Kohta se kuitenkin taas kakoi ja siltä oli tullut liman kanssa oksennuksena iltaruoka. Nyt sekin on siivottu ja Nana on tullut taas tunnin ulkoilun jälkeen sisälle nukkumaan. Olen yllättynyt, etten ole jo nukahtanut tähän, koska lääkkeet väsyttävät tosi paljon. Varmaan huoli yms. toimii vastavoimana.

Minun selkä- ja hermosärkyni ovat saaneet selityksen. Minulla on selässä kaksi välilevyn pullistumaa, joista toinen painaa S1- hermoa ja sen liitännäishermoja. Oli mielenkiintoista nähdä kuva sen aiheuttamista vaivoista, kun se oli juuri sellainen kuin olin kuvaillutkin. Syy on siis löytynyt, hyvä niin. Valitettavasti minulla on loppukevät sairaslomaa. Tuntuu kovin oudolta.

Otin kuvia, kun Nana ja Mosse touhusivat pihalla yhtenä päivänä. Ensin poseerattiin:

Mosse ja uudet keväthousut sisäkäyttöön.

Nanani.

"Mihin matka Nana?" kysyy Mosse ja näyttää kaikille, että häntä on jo kunnossa.

Treeniä vanhukselle. Vai olisiko sittenkin niin, että Nana on ohjaaja, joka patistaa Mossea treenaamaan lujemmin?

Treenaaja Nana kulkee Mossen perässä: "Tsemppiä, jalka korkeammalle ja nyt hyppy..." Huomaan kuvista, että Nana peitsaa nykyään aika usein.

"Hihii, täältä et minua huomaa", tuumii Mosse.

"Huomasinpas sinut! Etkö jaksaisi enää treenata? Leikitään vähän tähän treenien lopuksi", ehdottaa Nana.

"Käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain..." Nana ja Mosse.

Katse tulevaisuuteen.  Tämä on mielestäni ihana kuva.

Mitähän se tulevaisuus pitää sisällään? Naminam, nyt kuuluu ruokailukutsu!

Seuraa johtajaa sisälle syömään -leikki.

Vapun aattona olin Nanan kanssa Ilonalla. Tippaleipien ja siman jälkeen menimme ulkoilemaan. Valokeilassa oli tällä kertaa Danne (huomatkaa valonkajo kuvassa vasemmalla ylhäällä).

Nana, kuvattuna samalla lenkillä.

Nana on nyt nukkunut rauhallisesti jo jonkin aikaa. Minunkin on aika mennä nukkumaan. (Lisäys aamulla: Enpä sitten vielä mennytkään nukkumaan, kun Nana meni vielä ulos, mutta klo 4.30 menin vihdoin petiin.)