002%20-%20Copy-normal.jpg

Olen todella kiitollinen siitä, miten Mosse pärjäsi uudenvuodenyönä! Se oli klo 20 aikaan huolestunut ja isäni oli sen kanssa pienellä ajelulla. Äiti ja minä olimme silloin kirkossa. Mosse läähätti ja sen kaulus oli märkä, kun se tuli kotiin takaisin. Kotona se läähätteli, mutta ei kulkenut huoneesta toiseen. Se teki pieniä tehtäviä ("näytä nenä"...) ja söi namupalat mielellään. Minessa tuli suunnilleen klo 22 ja äiti, Minessa ja minä aloimme pelata lautapelejä kamarissa. Kamari on sisäpihan puolella. Lisäksi laitoimme ikkunanverhot eteen. Mosse etsiskeli hieman paikkaansa, mutta rauhottui sitten pöydän alle. Siinä me sitten pelasimme yli kaksi tuntia ja Mosse oli rauhallinen! Edes suuri ilotulitus klo 24 ei saanut sitä huolestumaan. Tämä oli aivan valtava rukousvastaus! Raketit paukkuivat vielä tämän jälkeenkin, mutta kaikki meni hyvin. Isäni nukkui varmuuden vuoksi alakerrassa sohvalla, jotta Mosse ei jäänyt yksin. Olen tosi iloinen siitä, että Kokkolassa, ainakin meidän alueellamme, kunnioitettiin annettua aikarajaa rakettien ja pommien kohdalla! Aamulla Minessa ja minä heräilimme myöhään (olimme yötä Pakkiksella) ja nautimme Bolidenin lenkistä yhdessä vanhempieni ja Mossen kanssa. Eväiden syönti puussa taisi jälleen olla Minessalla lenkin kohokohta.

Joululoma oli hyvin vähäluminen. Useita se harmittaa, mutta minä en osaa harmitella. Mossen kanssa on helppoa liikkua lumettomassa metsässä ja se liikkuu ihanan keveästi vaihtelevassa maastossa. Oikea takajalka on heikompi kuin vasen, mutta etupää pelaa nyt hyvin.Useat lyhdyt ovat tuoneet Pakkiksen pihaan juhlan tuntua, vaikka piha on lumeton. Tottakai lumi kuuluu talveen, mutta kyllä sitä varmasti jossain vaiheessa tulee ihan riittävästi. :)

008-normal.jpg

010-normal.jpg