Heinäkuussa tapahtui paljon muutakin kuin Kokkolan koiranäyttely, Esko ja Kuma. :)

Päätimme tehdä muutamia retkiä Kokkolassa ja lähiympäristössä. Kävimme Tankarissa Jenny-laivalla. Retki oli vanhemmille ensimmäinen. Itse olen ollut Tankarissa kerran aikaisemmin. Ensi kesän haaveeksi jäi yöpyminen Tankarin majakkasaarella.

Yksi lempparilinnuistani, meriharakka, ja ihana aurinko, joka helli heinäkuussa meitä runsaasti!

Tankarin laivamatkoilla ehdimme tutustua supersympaattiseen irlanninterrieripentuun. Tämä 8 kk narttu oli kyllä todella hurmaava ja hienosti käyttäytyvä yksilö! Sitä ei mikään stressannut.

Tankarin jälkeen menimme suoraan uimaan vakiuimarannaksemme muodostuneelle rannalle Larsmoon Bosundiin. Tämä ranta on makeanveden puolella. Olemme uineet täällä todella paljon tänä kesänä. Tämä ranta on mukava myös lasten kanssa.

Kävimme Minessan kanssa yöajelulla. Ne ovat meidän kiva juttumme, jossa saamme kokea yhtä ja toista kivaa. Tällä kertaa katselimme upeaa auringonlaskua Halkokarin muistomerkillä ja sitten sen hiipumista Trullevin nokassa.

Seuraavassa kuvassa näkyy Tankarin majakan pistemäinen valo.

Seuraavana iltana äiti tuli mukaan ihailemaan auringonlaskua Trullevin niemen kärjessä. Näimme erikoisen haloilmiönkin (?).

Trullevi päättyy aallonmurtajakiviin.

Papan kanssa Harrbådassa kävellessäni tapasimme ihanan skotlanninhirvikoiran. 4-vuotias Dusty on herkkä koira ja hieman varautunut vieraiden kanssa. Hetken yhdessä oltuamme saimme silti ihania helliä lipaisuja.

Olin äidin kanssa Pietarsaaressa Jaakon-päivillä (Jakobsdagar i Jakobstad). Siellä oli paljon markkinakojuja, niin antiikkia, leivonnaisia kuin kirpparitavaraakin. Söimme herkulliset jäätelöt kuunnellessamme orkesteria.

Kävin vanhempieni kanssa Köpmanholmenilla. Sinne voi soutaa itse, mutta kaikki soutuveneet olivat käytössä, joten me soitimme taksiveneen hakemaan meidät saarelle. Tämä taksivenepalvelu on ilmainen. Saarella saa ostaa todella maukasta lohikeittoa, siellä voi uida ja kierrellä luontopolulla. Lintutornikin saarelta löytyy.

Kävimme yhtenä päivänä vanhempieni kanssa katsastamassa Potin-rannan Yksipihlajassa ja samalla tutustuimme Isokariin ("Friisin saari"). Se on pieni saari, jonne pääsee autolla. Siellä on ihan kiva pieni luontopolku, mutta ehkei sinne kuitenkaan tule mentyä uudelleen.

Vanhempani, Minessa ja minä teimme retken Kälviän pesäkiville. Ne kulkevat myös nimellä Lohtajan pesäkivet. Kyse on valtaisista siirtolohkareista, joilla saa kiipeillä. Jotta niille kaikille pääsisi, täytyisi olla oikein kiipeilyvarusteet naruineen.

Vaikka ilma oli pilvinen ja vähän sateinenkin, menimme läheiselle järvelle uimaan kiipeilyn jälkeen. Se oli tarpeen, koska meillä oli todella kuuma!

Tähän lopuksi laitan vielä kuvan Pakkiksen pihalla vierailleesta nokkosperhosesta.

Ilahdun, jos jaksat laittaa viestin käynnistäsi. Mukavaa elokuuta kaikille, jotka täällä pistäytyvät lukemassa!  :)